آمار ابتلا به کمردرد:

سازمان Integrated Benefit institute ) IBI) سازمانی غیرانتفاعی و مستقل در آمریکاست.
این سازمان به عنوان مرجع اصلی تحقیقات سلامت و بهره وری درنظرگرفته می شود که اطلاعات ذیل را درموردهزینه های کمردرد جمع آوری و منتشر کرده است:

از هر چهارنفر نیروی کار، یک نفر مبتلا به کمردرد است.

 به ازاء هر صد نفر نیروی کار، کمردرد 400/51 دلار هزینه تحمیل می کند که این هزینه شامل کاهش بهره وری و هزینه های درمانی می شود.

غیبت و عدم کارایی مناسب در محل کار به خاطر کمردرد، به ازاء هر صد نفر نیروی کار، 600/34 دلار هزینه بر میدارد.

 هر ساله کارکنان مبتلا به کمردرد 4 بار بیشتر از کارکنان بدون کمردرد در محل کار حضور ندارند و سالانه 4/4 روز بیشتر دچار افت کاری هستند.

 29 درصد کارکنان مبتلا به کمردرد در این مطالعه دچار نوعی افسردگی هستند.

 هزینه مرتبط با کاهش زمان کار و افت کاری کارکنان، بیش از دو سوم کل هزینه های کمردرد را به خود اختصاص می دهد.

مدیر مرکز IBI، دکتر Tom Parry می گوید: توجه به گسترش کمردرد بین کارکنان و کمک به پیشگیری، درمان و مدیریت درد برای کارفرمایان به سود اقتصادی می انجامد.

همانطور که از آمار بالا می توان استنباط کرد با توجه به هزینه های زیادی که کمردرد بر اقتصاد کشور وارد می کند، اقدامات پیشگیرانه برای کاهش ابتلا به کمردرد مخصوصا در محیط های اداری و سیستم حمل و نقل کشور که نیاز به نشستن های طولانی مدت دارند بسیار حائز اهمیت می باشد .

آیا می دانید طبق آمار سازمان بهداشت جهانی از هر 5 نفر، 4 نفر به کمردرد مبتلا هستند؟؟ و کمردرد اولین عامل مراجعه به پزشک و دومین علت غیبت از کار می باشد..
 آمارها اغراق آمیز به نظر می آیند اما اگر 8 ساعت از روز را بدون فکرکردن به طرز نشستن خود در پشت میز کار سپری کنید می توانید جزء مبتلایان به کمردرد باشید و دیر یا زود به کمردرد و ناهنجاریهای مربوط به ستون فقرات دچار خواهید شد.

انواع کمردرد: کمردرد غیراختصاصی

عوامل خطر شغلی کمردرد - عوامل خطرساز غیرشغلي كمردرد - تدابیر درمانی

اقدامات مهندسی در محیط کار - ورزشهای تقویت کننده عضلات کمر

کانال آموزشی پارس باراد
https://telegram.me/baradcompany