بررسي تأثير غلظت و نوع سوخت روي ماکزيمم فشار به کمک CFD

انفجار را به سه دستة انفجارهاي محدود، نسبتاً محدود و نامحدود تقسيم بندي کرد.

دو پارامتر مهم در مطالعات انفجار در محيطهاي مسدود، مقدار ماكزيمم فشار Pm و  

سرعت بالا رفتن فشار خصوصاً مقدار ماكزيمم اين سرعت dP/d max

پيشروي جبهه احتراقي در مخلوطهاي گازي: موج احتراقي و موج انفجاري ضربه اي (Detonation)

روشهاي مدلسازي انفجار : مثل روشTNT، روش انرژي چندگانه، TNO

کدهاي CFD نيز ابزارهاي توانمندي براي انجام اينگونه محاسبات هستند

مدلسازي عددي : معادلات بقا – مدل احتراق – گسسته سازي معادلات – روش حل در  CFX

ساختار نمونه مدلسازي شده – تأثير نسبت سوخت به هوا بر روي فشارنهايي

یازدهمین کنگره مهندسی شیمی ایران – تهران